Úplně běžný den pracující matky

Důležité upozornění: Jakákoliv podobnost se skutečnými osobami a událostmi není jen náhodná, je jistá.

Sotva jsem otevřela oči, potěšila mé čichové buňky neodolatelná vůně kávy. Mňam. Přehodila jsem přes sebe lehký župánek a seběhla z podkrovní ložničky do kuchyně. Oba starší kluci už vzorně snídali a můj drahý soustředěně zaplétal naší nejmladší berušce copánky. Při vzpomínce na včerejší vášnivé chvíle jsem se slastně protáhla ve dveřích.

,,Krásné ráno, miláčku, na stole máš čerstvé koblihy, skočil jsem k pekaři,“ usmál se na mě a poslal vzdušný polibek.

Pozdravila jsem se s dětmi a ujistila se, že mají všechno do školy.

,,Táta nám udělal hustý svačiny, koukej!“ chlubili se kluci.

,,Paráda,“ pochválila jsem krabičky nacpané obloženými chleby a nakrájenými jablíčky.

,,Tak šup, děti,“ popoháněl je manžel, aby nepřijely pozdě do školky, do školy a on do práce. ,,A kluci, jeden z vás zase nechal prkýnko nahoře, myslete na to.“

Během pár minut za nimi zaklaply dveře, aby se vzápětí zase rozletěly. ,,Už přišly noviny, kdyby ses chtěla podívat, chytej.“

Zbývala mi ještě dobrá půlhodinka. Dala jsem si sprchu a načančala se do práce, ráda jsem mezi zákazníky hezky upravená. Před odchodem mě napadlo vynést odpadky, večer z koše něco příšerně smrdělo. Jenže teď jsem tam našla jen prázdný čistý pytel. Ten vynášet nebudu.

Krátce po páté jsem byla doma jako na koni. Skoro celý den jsem doplňovala knížky do regálů, uondaná jsem byla dost a dost. Zaslechla jsem šramot a z koupelny vylezl muž.

,,Ty už jsi doma?“ podivila jsem se.

,,Odpadla mi jedna schůzka. Zapnul jsem pračku. Máš hlad?“

,,Jako vlk. Upeču kuře.“

,,Nechceš si radši odpočinout? Za chvíli jedu pro děti na kroužky, tak koupíme cestou pizzu.“

Praštila jsem sebou na gauč a v tu ránu jsem byla v limbu.

,,Potichu, ať nevzbudíte maminku,“ zaslechla jsem jakoby z dálky.

,,Kdepak, já nespím, zrovna jsem se jen na chviličku natáhla.“

Nacpali jsme se pizzou a děti se pustily do úkolů. Pračka zapípala, že už má hotovo, šla jsem tedy rozvěsit prádlo na sušák. Už jsem měla pověšená dvě trička, když mi zvonil telefon.

,,V klidu si to vyřiď, zbytek už dodělám,“ poplácal mě můj drahoušek laškovně po zadku.

Volala kamarádka s neodkladným problémem, jestli má jít na blond nebo zůstat u tiziánové červené. Nemohla jsem to s ní probírat moc dlouho, měla jsem ještě povinnosti, takže během čtyřiceti minut jsem hovor ukončila. Zkontrolovala a podepsala jsem dětem úkoly.

,,Tati, tati, že zase budeme mastit karty?“ překřikovali se kluci.

,,Dneska nemůžu, mám hodně pracovních mailů k vyřízení.“

,,Já si s vámi zahraju,“ nabídla jsem se.

,,Ty jsi prostě úžasná!“ pochválil mě manžel a dal mi pusu. ,,Donesu ti aspoň skleničku vína, dáš si?“

Asi za půl hodiny jsem pomohla naší princezně s koupáním a uložila ji do postele.

Pán domu vykoukl z pracovny. ,,Kluci, už vám bude deset, doufám se vykoupete sami, ať má maminka chvilku pro sebe. A nezapomeňte! Žádné povalování ponožek po zemi! Hezky rovnou do koše na prádlo!“

Do hodiny bylo všude ticho, hlásky z chlapeckého pokoje ztichly.

Můj fešák si přisedl ke mně na gauč a namasíroval mi chodidla.

,,Máš můj obdiv, jak všechno zvládáš, práci, domácnost i děti. Jistě už jsi unavená,“ mluvil na mě vlídně.

Zamyslela jsem se.

,,Myslím, že mi nějaká energie ještě zbyla.“

Vzala jsem ho za ruku a odvedla do naší podkrovní ložničky.

 

************

Bylo to tak? Nebo to všechno proběhlo úplně jinak? 

Možná se mi celý den jen zdál, kdo ví.

Byla by to ale lákavá představa, že, milé čtenářky?

Možná i pro vás, že, milí čtenáři?

 

 

 

 

Autor: Liběna Hachová | pátek 30.3.2018 20:05 | karma článku: 18,81 | přečteno: 771x
  • Další články autora

Liběna Hachová

(Ne)výchova dětí

Každá doba s sebou přináší rozličné trendy i módní výstřelky ve všech oblastech života, výchovu našich nejmenších nevyjímaje

9.1.2023 v 19:41 | Karma: 23,10 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Hrozně strašné nebo strašně hrozné?

Poslední dobou je toho všude plno, mezi lidmi, v rádiu, televizi... Slyším to zkrátka ze všech stran.

10.1.2022 v 15:11 | Karma: 19,15 | Přečteno: 528x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Nech si ty móresy, nebo ti jednu fláknu!

Puberta se mnou cloumala a ať moji rodičové řekli či po mně chtěli cokoliv, na znamení rebelie jsem významně obrátila oči v sloup.

4.4.2021 v 12:54 | Karma: 21,65 | Přečteno: 805x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

O kráse

Tolikrát uctívaná i zatracovaná, lákavá i nedosažitelná, věčná i pomíjivá... Taková je lidská krása.

1.2.2021 v 16:22 | Karma: 9,80 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Pohlednice z celého světa

Cestovat a poznávat svět teď moc nemůžeme, ale barevné pozdravy ze všech možných zemí můžou doputovat za námi.

30.1.2021 v 13:53 | Karma: 10,07 | Přečteno: 210x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 544x
Píšu různé příběhy, fejetony, krátké povídky... Možná Vás potěší. Stejně jako mě, když je vymýšlím a tvořím.