O zatoulaných hodinkách

Ztráty a nálezy podruhé. Krátký příběh inspirovaný životem, okořeněný jen nepatrnou špetkou fantazie.

Jana

Přemýšlela jsem nad tím pořádně dlouho. Mozkové závity jely na plné obrátky, ale každý nápad se mi zdál úplně obyčejný. Šmejdila jsem na internetu i po obchodech. Pětadvacáté narozeniny má člověk jen jednou a pak – chtěla jsem svého kluka opravdu překvapit a udělat mu radost.

Při jedné z obchůzek nákupního centra mi padly do oka hodinky. Ty byly! Nenápadně krásné, neokázale elegantní, pro Káju jako dělané. Bingo! Moje nadšení vyprchalo při pohledu na cenovku. Nemůžu utratit za jediný dárek téměř třetinu výplaty! Nebo můžu?

Koupila jsem je. Když jsem viděla překvapený a potěšený výraz mého milého, věděla jsem, že to bylo správné rozhodnutí.

********

 

Karel

V sobotu jsem slavil narozky s kámošema, nefalšovaná pánská jízda po barech. Asi se to povedlo. Probral jsem se druhý den odpoledne s příšernou kocovinou a útržky z večera mi naskakovaly jen postupně. Nějakou chvíli trvalo, než mi došlo, že nemám hodinky, co jsem dostal od Jany. Nebyly nejen na ruce, ale ani nikde jinde po celém bytě. Večer jsem je měl, tím jsem si byl jistý. Prohledal jsem všechno, přemýšlel, kde všude jsme popíjeli a kde mohly zůstat. S ohledem na to, jak mi bylo zle, nevyloučil jsem ani možnost, že jsem je věnoval taxikáři náhradou za pozvracený taxík.

Byl jsem v pěkným průšvihu! Rozhodil jsem sítě. Už to věděli všichni, kromě Jany samozřejmě, ale hodinky stále nikde.

Po pár dnech jsme byli spolu venku a ona se na ně zeptala. Řekl jsem, že jsem je nechtěl v práci poškrábat. Tentokrát to prošlo hladce. Ale jak to bude dál? Další podobná otázka přišla asi za týden a to jsme ke všemu byli zrovna u mě v bytě. Pomóóóc! Jako zázrakem mě napadla ledabylá odpověď, že jsem byl v neděli u rodičů a zapomněl je tam.

Nedalo se nic dělat, vyrazil jsem po obchodech, bohužel stejné jsem nikde neobjevil. Našel jsem je na internetu. Když jsem zjistil sumu, kterou za ně zaplatím, po čele mi stékaly čúrky potu. Objednal jsem je. Měl jsem snad na vybranou?

Byl jsem  jako na jehlách, úplně ve stresu, a netrpělivě čekal na balíček. Konečně přišla esemeska od pošty, že je na cestě. Sláva! Teď už to nějak skoulím! Spadl mi kámen ze srdce. Ještě ten den jsme si z Prahy přivezli zrcadlo do předsíně. Jana chtěla, ať ho hned pověsíme, a já souhlasil. V té euforii už mi nic nepřišlo zatěžko.

Odstrčili jsme botník, aby nepřekážel při vrtání. Pod ním byl pěkný binec. Ve vrstvě prachu, zapadlých účtenek a všeho možného ležely ztracené hodinky. Pokoušel se o mě infarkt, ale co nejvíc ležérně a nenápadně jsem se pro ně sehnul.

,,Co to je?“ zeptala se Jana.

Ach jo!

,,Hodinky.“

,,Jaký?“

,,Ty kukačky od tebe.“

,,Cože!? Neříkal jsi, že jsou u vašich?“

,,Už jsem si je včera přivezl. Asi mi spadly za botník, jak jsem si na něj sedal.“

Pomalým krokem, jako by se vůbec nic nedělo, přitom mi srdce mohlo vyskočit z hrudi, jsem zašel do pokoje. Jakmile jsem byl z dohledu, moje ruka zaťatá v pěst několikrát vylétla do vzduchu, doprovázená němými nadšenými výkřiky: ,,Jo! Jóó!! Jóóóó!!!“

Noční můra byla za mnou.

Nechtěl jsem ani věřit svým uším, když se z předsíně kromě šoupání smetáčku po podlaze ozvalo klidné konstatování mé milé: ,,Stejně si myslím, žes je prostě ztratil a teď zrovna náhodou našel.“

S pokorným úsměvem jsem vylezl z pokoje, abych se ke všemu přiznal.

Měl jsem snad na vybranou??

********

PS: Očekávaný balíček byl vrácen odesílateli.

 

 

 

   

 

 

  

Autor: Liběna Hachová | čtvrtek 31.5.2018 8:33 | karma článku: 12,64 | přečteno: 215x
  • Další články autora

Liběna Hachová

(Ne)výchova dětí

Každá doba s sebou přináší rozličné trendy i módní výstřelky ve všech oblastech života, výchovu našich nejmenších nevyjímaje

9.1.2023 v 19:41 | Karma: 23,10 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Hrozně strašné nebo strašně hrozné?

Poslední dobou je toho všude plno, mezi lidmi, v rádiu, televizi... Slyším to zkrátka ze všech stran.

10.1.2022 v 15:11 | Karma: 19,15 | Přečteno: 528x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Nech si ty móresy, nebo ti jednu fláknu!

Puberta se mnou cloumala a ať moji rodičové řekli či po mně chtěli cokoliv, na znamení rebelie jsem významně obrátila oči v sloup.

4.4.2021 v 12:54 | Karma: 21,65 | Přečteno: 805x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

O kráse

Tolikrát uctívaná i zatracovaná, lákavá i nedosažitelná, věčná i pomíjivá... Taková je lidská krása.

1.2.2021 v 16:22 | Karma: 9,80 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Pohlednice z celého světa

Cestovat a poznávat svět teď moc nemůžeme, ale barevné pozdravy ze všech možných zemí můžou doputovat za námi.

30.1.2021 v 13:53 | Karma: 10,07 | Přečteno: 210x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 544x
Píšu různé příběhy, fejetony, krátké povídky... Možná Vás potěší. Stejně jako mě, když je vymýšlím a tvořím.