Jak jsem se probrala

Nečiň druhým, co nechceš, aby činili oni tobě. Bláhově jsem se domnívala, že takhle jednoduché to je.

Žiju v přesvědčení, že každému člověku se nějakým způsobem vrátí všechno, co dělá, říká a jak smýšlí. To dobré, i to zlé.

Před pár lety jsem zapomněla kolo před místní samoobsluhou a vzpomněla jsem na něj až za dva dny, kdy jsem ho marně hledala v kůlně. Utíkala jsem do vsi a už z dálky jsem viděla svoje kolo opřené před obchodem. Ani nebylo zamčené. Měla jsem ohromnou radost ze všech těch lidí, kteří mi ho mohli ukrást a neudělali to. Za čas mi poctivá paní vrátila ztracený mobil, odměnu nepřijala. Přišlo mi to tak samozřejmé. Sama, pokud bych našla telefon, udělala bych všechno, abych majitele vypátrala, tak proč by ho někdo neměl vrátit mně? Kolegovi v práci jsem se škodolibě posmívala, když něco spletl, a ještě ten den jsem sama udělala chybu daleko větší a hloupější. To mám za to posmívání, napadlo mě hned, dobře mi tak! Potvrdilo se mi mnohokrát, jak vesmírný zákon příčiny a následku pěkně funguje v obou směrech.

Auto mi vypovědělo službu, když jsem to nejmíň potřebovala. V pozdní, mrazivý večer táta čekal 20 kilometrů daleko, až ho vyzvednu z vánočního večírku. Zmrznout jsem ho nikde nenechala, sehnala jsem náhradní odvoz. Až ráno jsem zjišťovala, co se děje. Vůně benzínu a velký flek pod autem - vytekla nádrž! Následovalo telefonování, shánění, odtah do servisu.

Soused přišel za pár dní na kafe a povídal, že už u nich všichni zajíždějí s autem do garáže nebo na zahradu. Prý od té doby, co mi vykradli nádrž. Byla jsem překvapená, kde tu informaci vzal.

,,To je přece jasný," přesvědčoval mě.

Nenechala jsem se zviklat. Kdo by tady, v naší klidné ulici, pár metrů před okny, kradl benzín? Určitě nějaká závada, však se to v servisu dozvím.

Také kamarád se přikláněl k názoru, že nádrž nepraskne sama od sebe natolik, že by vytekl všechen benzín naráz. Vyslechl si moje vysvětlování, že by sotva někdo ničil zrovna moje auto, protože ani já bych nikomu nic podobného neudělala.

Okomentoval ho velmi výstižně: ,,Tak to se teda prober!!"

Ze servisu volali koncem minulého týdne. Sedla jsem na vlak a jela vyzvednout auto.

,,Pojď, něco ti ukážu," řekl opravář a namířil ukazovák na spodní stranu původní nádrže. ,,Vidíš tu dírku? Je od pětky vrtáku."

Tak přece! Moje nepochopitelně naivní představa o fungování světa splaskla jako bublina. Co ty na to, milý vesmíre? Máš tam nahoře nějaké reklamační oddělení, kam bych se mohla obrátit?

 

 

 

Autor: Liběna Hachová | úterý 10.1.2017 22:58 | karma článku: 24,69 | přečteno: 599x
  • Další články autora

Liběna Hachová

(Ne)výchova dětí

Každá doba s sebou přináší rozličné trendy i módní výstřelky ve všech oblastech života, výchovu našich nejmenších nevyjímaje

9.1.2023 v 19:41 | Karma: 23,10 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Hrozně strašné nebo strašně hrozné?

Poslední dobou je toho všude plno, mezi lidmi, v rádiu, televizi... Slyším to zkrátka ze všech stran.

10.1.2022 v 15:11 | Karma: 19,15 | Přečteno: 529x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Nech si ty móresy, nebo ti jednu fláknu!

Puberta se mnou cloumala a ať moji rodičové řekli či po mně chtěli cokoliv, na znamení rebelie jsem významně obrátila oči v sloup.

4.4.2021 v 12:54 | Karma: 21,65 | Přečteno: 805x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

O kráse

Tolikrát uctívaná i zatracovaná, lákavá i nedosažitelná, věčná i pomíjivá... Taková je lidská krása.

1.2.2021 v 16:22 | Karma: 9,80 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Pohlednice z celého světa

Cestovat a poznávat svět teď moc nemůžeme, ale barevné pozdravy ze všech možných zemí můžou doputovat za námi.

30.1.2021 v 13:53 | Karma: 10,07 | Přečteno: 210x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

KOMENTÁŘ: Trumpovy trampoty s potraty. Mohly by mu prohrát volby?

28. dubna 2024

Premium Donald Trump rozjíždí prezidentskou kampaň a průzkumy říkají, že to bude souboj prsa na prsa s Joem...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 544x
Píšu různé příběhy, fejetony, krátké povídky... Možná Vás potěší. Stejně jako mě, když je vymýšlím a tvořím.