(Před)vánoční šílenství

Jsou snad vánoční svátky od toho, abychom se stresovali už měsíc předem a snažili se zvládnout nemožné?

Každoročně touhle dobou se ze všech stran začínají ozývat stížnosti a nešťastné lamentování, že už - prokristapána - je to tady zas! Vidím zoufalé pohledy, uštvané výrazy ve tvářích, shon a nervozitu. Opravdu právě taková je charakteristika současných Vánoc?

Přiznám se, že před nějakou tou dobou  jsem přesně takové pocity mívala také. Je to už dobrých patnáct let, co jsem se začátkem prosince vydala v nových kozačkách na výlet do Prahy. Celý den jsem měla pocit, že mě pravá bota nějak podivně tlačí. Bude to znít téměř neuvěřitelně, ale až po návratu domů jsem v ní našla malinký sáček, jaký bývá vložen v nové obuvi nebo třeba kabelkách, aby pohlcoval vlhkost.

Během několika dní mi noha začala pálit a svědit, původně malý rudý flíček se postupně zvětšoval, už mu nestačila ploška chodidla, a rozrůstal se směrem ke kotníkům. Noha otékala a na chodidle se utvořil obrovský puchýř. Přesto jsem vydržela další osmihodinovou směnu v pracovních botách za příšerné bolesti při každém kroku (jak by to vypadalo marodit před Vánocemi!). Jestli původcem takové patálie byla chemikálie v sáčku nebo fakt, že jsem si původně malou ranku rozškrábala a zanesla do ní infekci, jsem už nezjistila. Poslední dny adventu a celé Vánoce jsem strávila na gauči, užívala antibiotika a doufala, že zaberou a neskončím v nemocnici. Nic jsem neuklízela, nesmýčila ani neleštila. Nikde jsem nelítala jako splašená, maximálně jsem několikrát za den po jedné odskákala na WC, do koupelny nebo do postele. Spokojené děti pobíhaly kolem mě a vůbec nic jim nechybělo. Dívali jsme se celý den na pohádky nebo hráli hry. To byly moje první fakt pohodové Vánoce.

S nožkou to dobře dopadlo, nemocnice se nekonala. Když jsem šla na kontrolu, zmínila jsem se, aby řeč nestála, jak já bláhová jsem se každý rok štvala a šílela, že nestíhám, letos jsem celou dobu ležela v klídku a - světe div se - vůbec nic se nestalo!

Paní doktorka se na mě dlouze zadívala, povytáhla obočí a pravila: ,,Na to jste přišla až teď???!"

Od té doby si užívám po celý advent sváteční a pohodové atmosféry. Zapomeňte na to, co všechno byste ještě měli udělat, zařídit a sehnat. Dělejte jen to, co dělat chcete a přináší Vám radost. Ať už si pohodové prožití Vánoc představujete jakkoliv, přeju, ať je prožijete právě tak, přesně podle Vašeho gusta.

******

Článek jsem napsala v prosinci 2014 do vánoční soutěže o kabelku značky Darabags. Dnes jsem ho pouze mírně upravila.

 

Autor: Liběna Hachová | úterý 28.11.2017 22:18 | karma článku: 14,43 | přečteno: 445x
  • Další články autora

Liběna Hachová

(Ne)výchova dětí

Každá doba s sebou přináší rozličné trendy i módní výstřelky ve všech oblastech života, výchovu našich nejmenších nevyjímaje

9.1.2023 v 19:41 | Karma: 23,10 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Hrozně strašné nebo strašně hrozné?

Poslední dobou je toho všude plno, mezi lidmi, v rádiu, televizi... Slyším to zkrátka ze všech stran.

10.1.2022 v 15:11 | Karma: 19,15 | Přečteno: 528x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Nech si ty móresy, nebo ti jednu fláknu!

Puberta se mnou cloumala a ať moji rodičové řekli či po mně chtěli cokoliv, na znamení rebelie jsem významně obrátila oči v sloup.

4.4.2021 v 12:54 | Karma: 21,65 | Přečteno: 805x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

O kráse

Tolikrát uctívaná i zatracovaná, lákavá i nedosažitelná, věčná i pomíjivá... Taková je lidská krása.

1.2.2021 v 16:22 | Karma: 9,80 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Pohlednice z celého světa

Cestovat a poznávat svět teď moc nemůžeme, ale barevné pozdravy ze všech možných zemí můžou doputovat za námi.

30.1.2021 v 13:53 | Karma: 10,07 | Přečteno: 210x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 544x
Píšu různé příběhy, fejetony, krátké povídky... Možná Vás potěší. Stejně jako mě, když je vymýšlím a tvořím.