Velké maličkosti

Povzbudivý úsměv, přátelské gesto, milé slovo, kouzelný okamžik... Sice maličkosti, ale záleží na nich hodně. Každý den.

Uplynuly téměř dva roky od chvíle, kdy jste si mohli přečíst můj článek o dobrých skutcích. Byl to jakýsi deník, do kterého jsem celý týden zapisovala, komu jsem pomohla nebo udělala radost. Napadlo mě zopakovat onu týdenní výzvu znovu, jen pohledem z opačné strany: najít každý den alespoň jednu laskavost, kterou někdo udělal pro mě. Myslím si totiž, že v pracovním a životním kolotoči mnohdy konáme a naopak přijímáme ony drobné pozornosti úplně bezděčně.

pondělí se mi na odpolední směnu moc nechtělo, myšlenkami ještě ve slunečném víkendu loudala jsem se k hale. Na chodníku přede mnou rázně klapaly střevíce naší paní bezpečačky. I když jsem byla hodný kus za ní, ochotně čekala a držela těžké vchodové dveře, aby nezaklaply a já je nemusela znovu namáhavě otvírat. Bylo to velice milé a pozorné.

úterý už po babím létě nebylo skutečně ani památky, ale přece je třeba ledasco na zahradě poklidit, pověsit prádlo, nakrmit zvířátka, sychravo nesychravo. Mezitím přijela dcera na kus řeči, což mně samo o sobě udělá radost, a když jsem se vrátila do kuchyně, čekal na mě hrnek horké voňavé kávy, abych se zahřála a odpočinula před odjezdem do práce. Komu by se nelíbilo být aspoň chvilku opečováván.

Ve středu mě napadlo využít kouzlo sociální sítě a požádat jejím prostřednictvím přátelé a známé, zda by mi mohli věnovat jistou drobnou věc, pokud by se chystali ji vyhodit. Velice mě překvapil zájem a ochota hledaný artikl donést, dovézt a dokonce i poslat poštou.

S výborným nápadem přišla ve čtvrtek kolegyně: objednat si do práce společnou večeři. Nezapomněla předem poslat zprávu, abych si zbytečně nechystala jídlo s sebou z domova. Ušetřila mi čas a navíc příjemně navnadila, i na šichtu se člověk může těšit.

pátek se u nás doma měnila okna. Velice mě překvapili řemeslníci, práce jim šla pěkně od ruky a výsledek daleko předčil moje očekávání. Samozřejmě, toto nelze brát jako laskavost, ale ze mě neskutečně spadly starosti a nálada se zlepšila. Víte, zažila jsem stavbu rodinného domku svépomocí a na prstech jedné ruky bych mohla spočítat řemeslníky, které s čistým svědomím doporučuji dál. Kvečeru se ozvala kamarádka, co kdybychom se šly chvíli projít a popovídaly si? Udělala mi velkou radost! Uvítala jsem hodinovou procházku jako nejlepší relax po celoodpoledním gruntování.

Pobyt venku mi prospěl, proto jsem si v sobotu odpoledne dala pořádný nášup. Vydatná procházka podél řeky mi projasnila mysl i duši. Mám ráda pohled na vodní hladinu, v jejímž odrazu se všechna ta krása kolem zdvojnásobí. Potěšily mě stromy svými pestrobarevnými kabátky i sluníčko, protože se mu aspoň na pár chvil podařilo vykouknout dírou mezi mraky.

Téměř každou neděli jezdím alespoň na krátkou návštěvu k rodičům, ani dnešek nebyl výjimkou Moje svérázná maminka si protentokrát odpustila obvyklé stěžování, lamentování, malování čertů na zeď a stejně tak kritiku mojí osoby. Naopak mě pochválila a dokonce měla pro mě připravenou oblíbenou čokoládu.

Možná někdy vstaneme levou nohou napřed, od rána se nic nedaří a může se stát, že skrze tu špatnou náladu vidíme černě i všechno a všechny kolem. A přece se dá pokaždé najít něco hezkého, co nám udělá radost, milý člověk, který potěší, překvapí, nezištně pomůže nebo pochválí. Jen je třeba ty velké maličkosti chtít vidět. Každý den.   

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

Autor: Liběna Hachová | neděle 1.11.2020 19:15 | karma článku: 13,93 | přečteno: 287x
  • Další články autora

Liběna Hachová

(Ne)výchova dětí

Každá doba s sebou přináší rozličné trendy i módní výstřelky ve všech oblastech života, výchovu našich nejmenších nevyjímaje

9.1.2023 v 19:41 | Karma: 23,10 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Hrozně strašné nebo strašně hrozné?

Poslední dobou je toho všude plno, mezi lidmi, v rádiu, televizi... Slyším to zkrátka ze všech stran.

10.1.2022 v 15:11 | Karma: 19,15 | Přečteno: 528x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Nech si ty móresy, nebo ti jednu fláknu!

Puberta se mnou cloumala a ať moji rodičové řekli či po mně chtěli cokoliv, na znamení rebelie jsem významně obrátila oči v sloup.

4.4.2021 v 12:54 | Karma: 21,65 | Přečteno: 805x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

O kráse

Tolikrát uctívaná i zatracovaná, lákavá i nedosažitelná, věčná i pomíjivá... Taková je lidská krása.

1.2.2021 v 16:22 | Karma: 9,80 | Přečteno: 258x | Diskuse| Poezie a próza

Liběna Hachová

Pohlednice z celého světa

Cestovat a poznávat svět teď moc nemůžeme, ale barevné pozdravy ze všech možných zemí můžou doputovat za námi.

30.1.2021 v 13:53 | Karma: 10,07 | Přečteno: 210x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 544x
Píšu různé příběhy, fejetony, krátké povídky... Možná Vás potěší. Stejně jako mě, když je vymýšlím a tvořím.